Pensioenregeling opzetten/aanpassen

Bij de wijziging van een bestaande collectieve regeling (of opzet van een nieuwe regeling) spelen zowel  juridische, bedrijfseconomische als communicatieve aspecten. U komt voor vragen te staan als:

  • mag ik (nog steeds) een eigen pensioenregeling voeren?
  • hoe moet mijn gewijzigde regeling er uit zien?
  • wat zijn de kosten (nu, maar ook over enkele jaren)?
  • wat is de inspraak van mijn werknemers c.q. wat is onze inspraak als werknemers?
  • hoe communiceer ik over die nieuwe regeling?
  • bij wie breng ik die regeling onder: verzekeraar, PPI, APF, OPF of wellicht BPF?
  • sluiten de juridische documenten aan bij hetgeen is afgesproken en voldoen deze aan de wettelijke eisen?

 
Van Os Pensioen Consultancy B.V. biedt deskundige ondersteuning om dit traject op een efficiënte  - en conform door de AFM voorgeschreven - wijze te doorlopen en tot (aanpassing van) een pensioenregeling te komen die zowel voldoet aan uw wensen als aan de wettelijke eisen.